Ką reiškia kultūrinė patirtis mokymosi procese – ar tai tik pažintis su kita šalimi, ar ir gilesnis savęs, kitų ir pasaulio suvokimas? Sicilijos saulė, kvapais ir garsais alsuojančios gatvės, šimtmečių istoriją menančios katedros, šiltas vietinių žmonių žvilgsnis – tai tik dalis įspūdžių, kuriuos parsivežėme iš mobilumo vizito Mazara del Vallo miestelyje Italijoje, vykusio gegužės 9–16 dienomis pagal „Erasmus+“ programą. Šiose projekto veiklose Italijoje dalyvavo šeši 5 -7 klasių mokiniai, anglų kalbos mokytoja K.Bliūdžiuvienė bei matematikos mokytoja A.Eitutienė. Vizito metu mūsų mokyklos mokiniai gyveno italų bendraamžių šeimose, greitai įsiliejo į jų kasdienybę, bendravo, dalyvavo veiklose mokykloje ir už jos ribų, o svarbiausia – užmezgė nuoširdžią draugystę, kuri tęsiasi net ir grįžus namo.
Mazara del Vallo – nedidelis Sicilijos miestas, išsiskiriantis kultūrų įvairove. Čia darniai susipina normanų, arabų ir italų paveldas, atsispindintis architektūroje, tradicijose ir žmonių mąstyme. Jau pirmąją dieną tyrinėjome šio miesto istorinį centrą, lankėmės įspūdingoje katedroje ir unikaliame Satyro muziejuje, kuriame eksponuojama iš jūros iškelta helenistinio laikotarpio šokėjo skulptūra – įspūdinga pažintis su gyvąja istorija. Vizito metu taip pat aplankėme Palermą, grožėjomės miesto panorama nuo katedros stogų, tyrinėjome istorinius paminklus bei miesto senamiestį. Ypatinga patirtimi tapo ir išvyka į Selinuntės akropolio griuvėsius – tai istorijos pamoka atviroje, autentiškoje erdvėje, leidusi mokiniams pažinti kultūrinį paveldą tiesiogiai, gyvai.
Mokiniai dalyvavo įvairiose ugdomosiose veiklose mokykloje: kartu su savo italų partneriais lankė italų kalbos pamokas, atliko praktines užduotis, bendravo, kūrė. Viena iš patirčių – edukacinė veikla, skatinanti ekologinį sąmoningumą ir tvarų požiūrį į aplinką, kurioje mokiniai susipažino su aplinkai draugiškais sodininkystės principais ir įgūdžiais. Jie taip pat išbandė interaktyvias veiklas, stiprinančias bendravimo, kūrybiškumo, problemų sprendimo ir kitus esminius XXI a. įgūdžius. Kultūrinės popietės metu mokiniai dainavo itališkas dainas, buvo vaišinami tradiciniais vietos patiekalais – tai stiprino tarpkultūrinį ryšį ir bendrystės jausmą.
Tuo pat metu darbo stebėjimo (Job shadowing) veiklose dalyvavusios mokytojos Erika Janušienė ir Jolita Kaupienė lankėsi skirtingo lygmens Italijos ugdymo įstaigose – nuo priešmokyklinio iki pagrindinio ugdymo. Mokytojos stebėjo matematikos, informacinių technologijų, robotikos, muzikos bei kitas pamokas, analizavo naudojamus mokymo (si) metodus, susipažino su Italijos švietimo programa, ugdymo organizavimo principais. Vertinga buvo ne tik stebėti pamokas, bet ir bendrauti su kolegomis – keistis patirtimi, įžvalgomis, diskutuoti apie švietimo kokybės užtikrinimą skirtingose sistemose.
Šis vizitas buvo ne tik kultūrinė, bet ir emocinė bei ugdomoji patirtis. Italų svetingumas, pagarba, nuoširdus noras bendradarbiauti ir dalintis paliko neišdildomą įspūdį - dėl savo istorijos, atvirų ir svetingų žmonių, nuoširdžios partnerystės bei profesionalaus bendradarbiavimo. Mūsų mokiniai grįžo ne tik praturtėję žiniomis, bet ir užaugę kaip asmenybės – drąsesni, atviresni, motyvuoti pažinti pasaulį ir kurti ryšius.
-
- Paskelbta: 2025-05-26
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-05-26
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-05-23
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-05-22
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-05-20
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-05-15
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-05-15
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-05-14
- Kategorija: Projektinė veikla