Tarpdisciplininės STEAM ugdymo praktikos: robotikos ir technologijų sinergija Portugalijos „Agrupamento de Escolas de Arraiolos“ mokykloje

Portugalijos miestelyje Arraiolos, garsėjančiame savo istoriniu palikimu ir austais kilimais, įsikūrusi „Agrupamento de Escolas de Arraiolos“ mokykla atvėrė duris tarptautinėms integruotoms pamokoms. Ši mokykla išsiskiria moderniu požiūriu į ugdymą – aktyviai dalyvauja „Erasmus+“ projektuose, vertina kultūrų įvairovę, skatina mokinių kūrybiškumą ir technologinį raštingumą.

2025 m. gegužės 19–23 dienomis pamokas anglų kalba vedė informatikos, robotikos ir gamtos mokslų mokytoja Kristina Juodeikienė bei technologijų mokytoja Gitana Petronaitienė. Pamokų tikslas – skatinti mokinių domėjimąsi STEAM sritimis (gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija, menais ir matematika), stiprinti praktinius gebėjimus, ugdyti kūrybiškumą ir bendradarbiavimą.

Robotikos pamokų tikslas – supažindinti mokinius su inžineriniais ir programavimo principais, lavinti kūrybišką, loginį ir algoritminį mąstymą, ugdyti komandinio darbo įgūdžius ir atsakomybės jausmą. Užsiėmimų metu mokiniai įgijo praktinių inžinerijos, programavimo ir dizaino gebėjimų, patyrė mokymosi džiaugsmą, sustiprino pasitikėjimą savo jėgomis. Robotikos pamokose jie konstravo ir dekoravo inžinerinius LED šviestuvus bei žaisliukus, programavo „Micro:bit“ valdomą „NeoPixel“ LED juostą, kūrė programas virtualiems LEGO robotams.

Technologijų pamokose mokytoja Gitana Petronaitienė pristatė vilnos rūšis, jų apdirbimo procesus ir sausąjį vėlimo būdą. Mokiniai kūrė unikalius personažus ar dekoratyvinius dirbinius iš vilnos. Kūrybinis procesas buvo ne tik įdomus, bet ir prasmingas – vaikai tyrinėjo medžiagas, mokėsi dirbti rankomis, išreiškė save per meną.

Robotikos ir technologijų pamokos padėjo mokiniams ugdyti šias kompetencijas:

  • Kultūrinė raiška ir kūrybiškumas – per meninę veiklą;

  • Technologinė kompetencija – per pažintį su medžiagomis ir jų apdirbimu;

  • Asmeninė, socialinė ir mokymosi kompetencija – per atsakingą darbą ir bendravimą grupėse;

  • Skaitmeninė kompetencija – per programavimą ir robotiką.

Vaikai buvo įsitraukę, smalsūs, aktyvūs – jų akys degė džiaugsmu ir susidomėjimu. Tokios pamokos – tai ne tik žinios, bet ir patirtys, formuojančios visapusišką, šiuolaikišką žmogų.

Nuotraukos:
Gitana Petronaitienė, Kristina Juodeikienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas