STEAM JUNIOR programa „STEAM LABORATORIJA“

2023 m. balandžio – gegužės mėnesiais Šiaulių Dainų progimnazijoje svečiavosi Šiaulių „Saulės“ pradinės mokyklos 3b klasės mokiniai. Informacinių technologijų laboratorijoje jiems vyko STEAM JUNIOR programos „STEAM  LABORATORIJA“ veiklos. Keturių užsiėmimų metu vaikai išbandė įvarais veiklas: konstravo, programavo, piešė, matavo, skaičiavo, tyrinėjo, testavo. 

2023 m. balandžio 18 d. pirmojo užsiėmimo mokiniai gilinosi į gamtos mokslus, matematiką, technologijas, inžineriją ir kūrybiškumą. Pirmiausia prisiminė raketų atsiradimo istoriją, jų svarbą žmonijai. Vaikai iš ekologiškų ir tvarių aplinkai medžiagų kūrė raketas, jas testavo. Matavo, kiek metrų gali nusikrieti jų raketa, išmatuotą atstumą vertė į astronominius vienetus ir skaičiavo, į kokią planetą galėtų skrieti jų raketa. 

Balandžio 25 d., antrojo užsiėmimo metu, mokiniai susipažino su elektra, šviesa ir jų svarba, Tinkercad aplinkoje  sujungė elektros grandinę su LED lemputėmis ir išbandė įvairios įtampos pajungimą prie LED diodo. Sujungę elektros grandinę, susiprojektavo ir pasigamino LED šviestuvą-gyvūną, jį dekoravo, testavo jo veikimą. LED šveistuvui sukurti  reikėjo ne tik matematikos, inžinerijos ir gamtos mokslų žinių, bet ir kūrybiškumo.  

Gegužės 23 d., trečiojo užsiėmimo metu, trečiokai pasinėrė VEX IQ techninę kūrybą, susipažino su „VEX IQ“  robotų detalėmis, sukūrė veikiantį suktuko modelį ir išbandė jį patys bei su draugais. Vaikai praktiškai ištyrinėjo, kaip suktuko greitis ir jėga priklauso nuo skriemulio dydžio. Išmoko valdyti „VEX IQ“ robotą nuotolinio valdymo pultu. Nuotoliniu būdu valdomi „VEX“ robotai primena pramonėje, moksle, medicinoje jau naudojamų specializuotų robotų valdymo būdą. Veiklos pabaigoje išbandė jėgas mini varžybose. 

Gegužės 30 d., ketvirtojo užsiėmimo metu, vaikai atliko eksperimentus su druska. Trečiokai ne tik sužinojo apie druską, bet tyrinėdami nustatė jos savybes.  Susipažino su vaivorykštės spalvomis ir spalvų maišymu. Patys maišė spalvas iš spalvotų saldainių. Atliko interaktyvias kritinio mąstymo užduotis. Veiklos pabaigoje vaikai dažė druską įvairiomis spalvomis ir gamino suvenyrus. 

Šių užsiėmimų metu mokiniai ne tik gilino žinias, bet ir tobulino savo komunikavimo, kultūrinę, kūrybiškumo, pažinimo, skaitmeninę ir socialinę, emocinę kompetencijas.

Autorius:
Jolita Kaupienė

Nuotraukos:
Jolita Kaupienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas