Akredituoto tarptautinio „Erasmus+" projekto grupės mokinių mobilumas Šiaulių Dainų progimnazijoje

Šiaulių Dainų progimnazijoje įgyvendinamas akredituotas tarptautinis Erasmus+ projektas NR.2024-1-LT01-KA121-SCH-000208675. Gegužės 26-3 dienomis mokykoje įvykęs grupės mokinių mobilumas išskirtinai atskleidė Europos Sąjungos švietimo programos potencialą formuojant ateities Europos piliečius. Projekte dalyvavo mokiniai ir pedagogai iš keturių ES šalių – Lietuvos, Ispanijos, Vokietijos ir Portugalijos, kas sudarė unikalią kultūrinę ir lingvistinę mozaiką, atspindinčią Europos įvairovės turtingumą. Šis projektas tiesiogiai prisidėjo prie Europos švietimo erdvės kūrimo, skatino tarpkultūrinį supratimą, daugiakalbystę ir bendras europines vertybes.

Mobilumo strateginis tikslas buvo daugiapakopis: skatinti kultūrinius mainus, tobulinti tarpkultūrinę komunikaciją, plėtoti dalyvių socialines-emocines kompetencijas bei formuoti aktyvų Europos pilietišką identitetą. Visos projekto veiklos buvo kruopščiai suplanuotos, kad maksimaliai įtrauktų dalyvius į įvairias edukacines ir kultūrines patirtis, siekiant išplėsti jų akiratį ir suformuoti platesnį pasaulio supratimą.

Susitikimo pradžioje svečiai buvo supažindinti su Šiaulių Dainų progimnazijos aplinka, infrastruktūra ir pagrindiniais mokyklos veiklos principais. Tai buvo svarbus žingsnis, padėjęs užmegzti bendradarbiavimą ir padėjęs užsienio mokiniams greičiau prisitaikyti. Dainų progimnazijos mokiniai ir mokytojai svetingai priėmė svečius, išreikšdami pagarbą kitoms kultūroms – tai svarbu sėkmingai tarpkultūrinei komunikacijai.

Visi projekto partneriai pristatė parengtus pranešimus, kuriuose akcentavo laisvalaikio veiklų poveikį mokymosi motyvacijai, lyderystei, saviraiškai. Pristatymai vadinosi „Pomėgiai kaip slaptasis ginklas: kaip laisvalaikio veiklos skatina mokymąsi ir motyvaciją", atskleidė kiekvienos šalies unikalų požiūrį į neformaliojo ugdymo integraciją į bendrą ugdymo procesą. Mokiniai turėjo galimybę palyginti skirtingus edukacinius modelius, suprasti kultūrinių skirtumų poveikį švietimo sistemoms ir įvertinti gerąją patirtį, kurią galėtų pritaikyti savo šalyse.

Apsilankymas Šiaulių miesto savivaldybėje mokiniams tapo puikia galimybe praktiškai susipažinti su demokratijos principais, lyderystės vaidmeniu ir viešojo administravimo funkcijomis. Šis vizitas leido dalyviams suprasti, kaip veikia demokratinės valdžios mechanizmai vietos lygmeniu, kaip piliečiai gali dalyvauti sprendimų priėmimo procesuose ir kokią reikšmę turi skaidri bei atsakinga valdžia.

Edukacinė išvyka į Vilnių ir Trakus suteikė dalyviams galimybę tiesiogiai susipažinti su Lietuvos istorija, kultūriniu paveldu. Svečiai žavėjosi Trakų pilimi, ypatinguoju Vilniaus senamiesčiu. Apsilankymas Valstybės pažinimo centre leido praktiškai susipažinti su šiuolaikinės demokratijos principais ir aktyvaus pilietiškumo formomis.

Džiaugiamės aktyviu mokinių tėvų įsitraukimu į vykdomo projekto veiklas. Projekto komandą priėmė Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Regionų plėtros direktorė doc. dr. Lina Garšvienė bei paskaitė paskaitą finansinį raštingumą, investavimą, atskleidė dalyviams šiuolaikinės ekonomikos mokslo plėtros tendencijas ir parodė, kaip tarpdisciplininiai tyrimai formuoja mokslinį diskursą.

Praktiniai užsiėmimai suteikė neįkainojamos patirties - edukacijoje „Nuo grūdo iki stalo" dalyviai patys kepė duoną, susipažino su tradiciniais maisto gaminimo procesai, „Skambantis varpelis" – dalyviai gamino ir dekoravo varpelius, plėtodami kūrybinį mąstymą. Per muzikos pamoką antrokai parodė svečiams kaip šauniai moka groti ir dainuoti, įtraukė visus dalyvius ir atliko bendrą kūrinį ir įsivertino.

Projekto pabaigoje mokiniai kūrė bendrą stendą, atspindintį savaitės veiklų įspūdžius. Projekto vertinimas apėmė interaktyvią viktoriną „Blooket Challenge", o fizinio aktyvumo veikla „Regbis – aš galiu!" parodė, kaip sportas gali tapti universalia tarptautinio bendravimo kalba.

Visiems dalyviams įteikti pažymėjimai, patvirtinantys dalyvavimą tarptautiniame mobilumo projekte.

Šios „Erasmus+" akreditacijos veiklos puikiai atskleidė Europos švietimo programos potencialą formuojant bendrą Europos identitetą, išlaikant nacionalinį savitumą. Dalyviai įgijo praktinių kompetencijų ir platesnį supratimą apie Europos kultūrinę įvairovę bei demokratijos vertybes. Projekto sėkmė parodė, kad investicijos į tarptautinius jaunimo mainų projektus duoda tvarų poveikį tiek individualiame, tiek bendruomenės lygmenyje.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis. Šis straipsnis atspindi tik autorių nuomonę ir , todėl Nacionalinė Agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingos už jame pateiktą informaciją.

Autorius:
R. Gedminienė, A. Ramanauskienė

Nuotraukos:
R. Gedminienė, A. Ramanauskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas