RESPUBLIKINIS STEAM KONKURSAS „STEAM IŠŠŪKIAI IR ATRADIMAI“ – KŪRYBA, TECHNOLOGIJOS IR INOVACIJOS MOKINIŲ RANKOSE

  • Paskelbta: 2025-06-18
  • Kategorija: Renginiai

RESPUBLIKINIS STEAM KONKURSAS „STEAM IŠŠŪKIAI IR ATRADIMAI“ – KŪRYBA, TECHNOLOGIJOS IR INOVACIJOS MOKINIŲ RANKOSE

2025 m. birželį Šiaulių Dainų progimnazija organizavo respublikinį nuotolinį STEAM konkursą „STEAM iššūkiai ir atradimai“, į kurį įsitraukė mokiniai iš įvairių Lietuvos miestų. Konkurso tikslas – skatinti mokinių domėjimąsi gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija, menais ir matematika (STEAM), taip pat plėtoti kūrybiškumą, kritinį mąstymą, komandinius gebėjimus ir gebėjimą pristatyti savo idėjas šiuolaikiškomis priemonėmis. Dalyviai pristatė savo kurtus projektus, apimančius tiriamąją, kūrybinę bei inžinerinę veiklą. Mokinių darbuose atsispindėjo tvarumo principai, dirbtinio intelekto taikymas, micro:bit ir jutiklių pritaikymas, fizikos, muzikos, informatikos ir technologijų sintezė bei atsinaujinančios energijos modeliavimas.

STEAM konkurso „STEAM IŠŠŪKIAI IR ATRADIMAI“ nugalėtojai

⚙️ Išmaniausias STEAM prietaisas

Už funkcionalų ir praktiškai pritaikomą sprendimą, kuriame kūrybingai integruoti keli jutikliai ir micro:bit, siekiant supaprastinti kasdienę buitį, 🥇 I vieta skirta projektui „Išmani lauko džiovyklė“. Projekto autorės – aštuntokės Lukrecija Kavaliauskaitė, Morta Deksnytė, Kotryna Bakšytė, Deimantė Činčikaitė (VGTU inžinerijos licėjus). Mokines ruošė inžinerijos ir informatikos mokytoja Lina Zajančkauskienė.

Už originalų, šventinę temą atspindintį išmanų įrenginį, kuriame panaudoti technologiniai sprendimai perteikiami žaismingai ir kūrybiškai, 🥈 II vieta skirta projektui „Velykinis zuikis“. Projekto autorės –  aštuntokės Gustė Vasarė Malajavaitė, Kamėja Jasinskaitė, Gabija Meidutė, Edilija Lukočiūtė (VGTU inžinerijos licėjus). Mokines ruošė inžinerijos ir informatikos mokytoja Lina Zajančkauskienė. 

🥉 III vieta už sukurtą prietaisą, kuriame kūrybiškai panaudota LED juosta ir servo variklis, technologinį sumanumą ir praktinį pritaikymą skirta projektui „Išmanus kompasas“. Projekto autorės – aštuntokės Liepa Zvicevičiūtė, Ieva Petrikonytė, Julija Silickaitė (VGTU inžinerijos licėjus). Mokines ruošė inžinerijos ir informatikos mokytoja Lina Zajančkauskienė.

🤖 Pažangiausias technologinis sprendimas

🥇 I vieta – projektas „Įpročių ir produktyvumo sekimo programa“. Projekte naudojamas dirbtinis intelektas (Teachable Machine) ir Scratch siekiant gerinti sveikatą. Projekto autoriai – I kl. gimnazistai Benas Mikelėnas, Andrius Maslauskas (Kauno „Vyturio“ gimnazija). Mokinius ruošė informatikos mokytoja Jolanta Rauktienė.

🥈 II vieta – projektas „Triašė roboto ranka“, kuris išsiskyrė pažangiu servo variklių tyrimu, tiksliu manipuliatoriaus modeliavimu bei inžineriniu mąstymu paremtu konstrukcijos kūrimu. Projekto autorius – dešimtokas Kostas Švedovas (VGTU inžinerijos licėjus). Mokinį ruošė inžinerijos ir informatikos mokytoja Lina Zajančkauskienė.

🛠️ Geriausias inžinerinis sprendimas

🥇 I vieta – projektas „Atsinaujinanti vandens energija“ (Goldberg’o mašina). Projekte suderinti konstrukciniai gebėjimai, fizikos dėsniai ir tvari idėja. Projekto autoriai – aštuntokai Augustė Kaupaitė, Martynas Žiedas, Tomas Zykas, Liutauras Bareišis (Šiaulių Dainų progimnazija). Mokinius ruošė informatikos mokytoja Jolita Kaupienė.

🥈 II vieta – projektas „Keliai į ateitį“inžinerinis modelis iš paprastų medžiagų, tinkamas ir edukacijai, ir realioms situacijoms. Projekto autoriai – šeštokai Rafaelis Erstikis, Ema Lukošiūtė, Tadas Varkulevičius, Gintautas Vileikis, Donatas Vilčiauskas (Šiaulių rajono Voveriškių mokykla). Mokinius ruošė technologijų mokytoja Jūratė Termenienė.

🎵 Geriausias tarpdisciplininis projektas

Projektas „Pianinas“ išsiskiria sklandžiai integruotomis žiniomis iš informatikos, muzikos, fizikos, technologijų ir elektronikos sričių. Mokiniai ne tik kūrė veikiančią konstrukciją, bet ir parodė gebėjimą taikyti skirtingų mokomųjų dalykų žinias bendram kūrybiniam tikslui. Projekto autoriai – aštuntokai Simona Petrylaitė, Dovydas Kubilius, Artūras Leknius, Raigardas Murauskas, Deividas Velykis (Kaišiadorių r. Rumšiškių Antano Baranausko gimnazija). Mokinius ruošė informatikos mokytoja Ingrida Kupčiūnienė, muzikos mokytoja Renata Gvildienė,  fizikos mokytoja Nijolė Šmitienė.

🟢 Tvariausias projektas

Projekte „Žaidimas Bilijardas“ naudotos antrinės žaliavos, kūrybiškas perdirbimas, ekologinis sąmoningumas. Projektą kūrė aštuntokai Matas Misevičius, Raigardas Murza, Aistis Janeliūnas  (Šiaulių Gegužių progimnazija). Mokinius ruošė informatikos mokytoja Rasa Balčiūnienė.

Džiaugiamės visų dalyvių darbais ir nuoširdžiai dėkojame už aktyvų dalyvavimą konkurse.

Tikimės, kad šis konkursas taps gražia tradicija, įkvepiančia vaikus kurti ir eksperimentuoti.

Informacija parengė informatikos mokytoja Jolita Kaupienė

 

Autorius:
Jolita Kaupienė

Nuotraukos:
Jolita Kaupienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas