Respublikinė užsienio kalbų mokytojų nuotolinė metodinė-praktinė konferencija „Nauji iššūkiai ir galimybės šiandienos mokykloje“

  • Paskelbta: 2024-12-09
  • Kategorija: Renginiai

Gruodžio 5 dieną Šiaulių Dainų progimnazijoje vyko jau tradicine tapusi respublikinė užsienio kalbų mokytojų nuotolinė metodinė-praktinė konferencija „Nauji iššūkiai ir galimybės šiandienos mokykloje“. Konferencija buvo organizuojama bendradarbiaujant su Šiaulių miesto švietimo kompetencijų centru. Tikslas - dalintis užsienio kalbų ugdymo praktika pamokose, skatinti inovatyvaus ir kūrybiško užsienio kalbų mokymo ir mokymosi gerosios patirties idėjų sklaidą bei pritaikymą siekiant ugdymo proceso kokybės.

Plenariniame posėdyje pranešimus skaitė ir savo įžvalgomis apie iššūkius šiandienos mokykloje dalinosi Asta Vaičiūnienė, Šiaulių Dainų progimnazijos direktorė, Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos edukologijos mokslo krypties doktorantė, Aušra Kazlauskienė, Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos profesorė, Socialinių mokslų (edukologijos) mokslų daktarė bei Edita Puzarienė, Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos pradinio ugdymo skyriaus vedėja, anglų kalbos mokytoja metodininkė, „Karjeros kodas“ įkūrėja.

Asta Vaičiūnienė pranešime „Veiklos tyrimo praktikos skatinimas siekiant pedagogų profesinio augimo srities kompetencijos raidos“ aptarė progimnazijoje plėtojamą inovaciją – pedagogų profesinės veiklos tyrimo praktiką. Pranešime buvo nagrinėjami vykdomo tyrimo etapai, procesai, metodai. Pranešime akcentuoti mokytojų ir mokinių vaidmenys, pabrėžta, kad įsivertinimo procesai yra vieni iš svarbiausių momentų stebint pedagogų profesinę veiklą.

Profesorė Aušra Kazlauskienė pranešime „Kompetencijų ugdymas ir vertinimas taikant tarpdalykinę integraciją pamokoje“ kvietė pedagogus pasidžiaugti dalinimosi patirtimi momentu, akcentavo tarpdalykinės integracijos svarbą. Ji teigė, kad kompetencijomis grįstas ugdymas negali egzistuoti be turinio bei dalykinių gebėjimų. Profesorė pabrėžė, kad mokytojas turi išskirti galutinį rezultatą savo ugdomojoje veikloje ir jį įvertinti, o įvairios pamokoje naudojamos priemonės ir metodai tik padeda jį pasiekti.

Edita Puzarienė savo pranešime „Top performeriai mokyklose“ iškėlė klausimą, kokie gi lyderiai mokosi šiandienos mokykloje? Lektorė analizavo, kokie veiksniai lemia mokinių, demonstruojančių aukščiausius pasiekimus akademinėje, kūrybinėje ir socialinėje srityse, ugdymą. Buvo akcentuojama mokyklos aplinkos, mokytojų įtakos ir papildomų veiklų reikšmė formuojant „top performerių“ įpročius, tokius kaip disciplina, kūrybiškumas, kritinis mąstymas ir tikslo siekimas. Pranešime taip pat buvo nagrinėjami iššūkiai, su kuriais susiduriama ugdant gabiausius mokinius, ir siūlomi sprendimai, skirti ilgalaikei jų motyvacijai bei potencialui išlaikyti.

Konferencijos organizatoriai – Šiaulių Dainų progimnazijos užsienio kalbų mokytojos bei Šiaulių miesto švietimo kompetencijų centras džiaugiasi aktyviu šalies mokytojų susidomėjimu ir įsitraukimu, dalinantis patirtimi. 14 pedagogų iš 11 respublikos mokyklų supažindino klausytojus su dirbtinio intelekto įrankių „Diffit.me“, „Magic school“, „ChatGPT“ bei skaitmeninių aplikacijų "Genially", "Quiver", „Curipod“ taikymo galimybėmis, įtraukiant kiekvieną mokinį į pamokoje vykstančius procesus. Pranešėjai taip pat nagrinėjo tokias aktualias temas kaip integraciniai ryšiai ir kompetencijų ugdymas, meninė raiška bei kūryba, projektinė veikla, įtraukiojo ugdymo iššūkiai.

 

Informaciją parengė anglų kalbos mokytoja Vilma Matuzevičienė

Autorius:
Vilma Matuzevičienė

Nuotraukos:
Jolita Kaupienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas