Veiklos tyrimai – mokslinio ir praktinio lauko aktualija

  • Paskelbta: 2024-12-02
  • Kategorija: Renginiai

2024 m. lapkričio 29 d. progimnazijos direktorė Asta Vaičiūnienė XV tarptautinėje mokslinėje konferencijoje „Mokytojų ugdymas XXI amžiuje: pokyčiai ir perspektyvos” moderavo teminę sekciją „Pedagogų ugdymas(is) ir profesinis augimas”. Į pedagogų rengimą ir ugdymą, profesinės veiklos patirties, pokyčių ir perspektyvų Lietuvoje bei užsienyje mokslinę, praktinę analizę ir tarpdisciplininių tyrimų sklaidą orientuotoje konferencijoje 45 pranešimus pristatė 85 pranešėjai – mokslininkai ir praktikai.

Pristatydama pranešimą „Veiklos tyrimo praktikos skatinimas siekiant pedagogų profesinio augimo srities kompetencijų raidos“ direktorė akcentavo, kad veiklos tyrimai yra aktualūs tiek moksliniame, tiek praktiniame kontekste. Veiklos tyrimų įžvalgomis grindžiama praktika neatsiejama nuo mokslinio tyrimo pagrindimo. Kadangi progimnazijoje prioretizuojamas mokinio vaidmuo pamokoje, atlikusi sisteminę mokslinės literatūros apžvalgą, Asta Vaičiūnienė išskyrė 6 mokinių ir mokytojų vaidmenis įsivertinimo procese. Primityviausi vaidmenys fokusuojasi į mokinio akademinių rezultatų skaičiavimą įsivertinimo metu. Pažangiausias įsivertinimo procesas yra siejamas su personalizavimu. Tokiame procese mokytojas deleguoja mokiniui įsivertinimo organizatoriaus vaidmenį. Įsivertinimas kaip procesas leidžia mokytojo remiamam mokiniui pasiekti aukštesnio pajėgumo lygmens, tobulinti savo atliktį ir kartais pasiekti geresnių akademinių pasiekimų bei išreikšti savo paties vertinimą. Tokios galimybės prarandamos įsivertinimą laikant procedūra arba priemone.

Veiklos tyrimai sudaro galimybę mokytojams patiems nuspręsti kokios inovacijos reikalingos pamokos kokybei tobulinti. Profesinės veiklos tyrimo ir duomenų analizavimo kompetenciją 2024–2025 m. m. visi Šiaulių Dainų progimnazijos pedagogai tobulinasi kolegialiojo mokymosi komandose atlikdami personalizuotus Mokinio įsivertinimo pamokoje modelio „Noriu, žinau, pritaikau“ veiklos tyrimus. Veiklos tyrimo praktika vertinga ir mokiniui, kaip SAVO mokymosi šeimininkui – padeda išreikšti kokiu būdu jis suinteresuotas įsitraukti į savivaldų mokymąsi orientuotą mokymosi proceso įsivertinimą.

Nuotraukos:
Asta Vaičiūnienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas