Integruotos matematikos bei gamtos ir žmogaus projekto veiklos Biržuose

5a ir 5d klasių mokiniai dalyvavo integruotame matematikos bei gamtos ir žmogaus projekte „Biržų krašto paslaptys.

Biržų pilyje mokinių laukė orientacinis-edukacinis karinis žaidimas pilies kieme „Apgink Biržų tvirtovę“. Naudodamiesi susisiekimo priemonėmis (racijomis), pilies planu susipažino su tvirtovės statiniais, įtvirtinimais, gynybiniais įrengimais, ginklais, kurie galėjo apsaugoti šią tvirtovę nuo priešų. Įtvirtino orientavimosi vietovėje įgūdžius.

Keliaudami ilgiausiu pėsčiųjų tiltu per Širvenos ežerą, kiekvienas mokinys savo ranka, alkūne, sprindžiu, sieksniu, žingsniu ar pėda, išmatavo ilgiausio Lietuvos pėsčiųjų tilto ilgį.

Aplankė renovuojamą Astravo dvarą Karvės olą bei Kirkilų kraštovaizdžio draustinį, kur mokiniai susipažino su vienomis pagrindinių Biržų regioninio parko vertybėmis – Kirkilų kraštovaizdžio draustinyje esančių karstinių įgriuvų reljefu. Keliaudami pažintinu taku su pontoniniais tilteliais stebėjo unikalius vandens telkinius iš labai arti. Takas nutiestas per nedideles pelkutes ir pusiasalius su pelkėms būdinga augmenija ir gyvūnija. Interaktyvių programų plantNet, iNaturalist pagalba įvardino pažintinio tako augaliją ir gyvūniją, susipažino su purpurinių sierabakterijų kolonijomis.

Aplinkos tyrinėjimo metu, nuolat klausinėjant ir ieškant, bandant ir klystant, mokantis veikti kartu, atradus ištirtų reiškinių pritaikymą praktikoje, galime iš tiesų pamilti mokslą, suvokti jo žavesį ir panirti į bekraštes siūlomų atradimų gelmes.

 

Informaciją parengė: geografijos mokytoja D. Sakalauskienė ir matematikos mokytoja E. Žitkevičienė

Nuotraukos:
Danutė Sakalauskienė, Edita Žitkevičienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas