Šiaulių Dainų progimnazijos veiklos kokybės įsivertinimas: žingsnis pažangos ir visuotinės kokybės link
- Paskelbė : Kristina Juodeikienė
- Paskelbta: 2025-05-20
- Kategorija: Svarbu!
Šiaulių Dainų progimnazija nuo 2023 metų kryptingai diegia kokybės kultūrą, remdamasi Bendrojo vertinimo modeliu (BVM). Progimnazijos direktoriaus 2025-01-07 įsakymu Nr. V-3 „Dėl Šiaulių Dainų progimnazijos kokybės vadybos sistemos, grįstos bendrojo mokyklų vertinimo (BVM) modeliu, veiklos kokybės įsivertinimo grupės“ sudaryta Veiklos kokybės įsivertinimo grupė, kuriai vadovauja direktorė Asta Vaičiūnienė. Veiklos kokybės įsivertinimo grupė telkiama remiantis komandinio darbo principais. Komandą sudaro mokytojos Albina Eitutienė, Vilma Jasevičienė, Audronė Jonaitienė, Vilma Matuzevičienė, Akvilė Pigulevičienė, Irena Povilauskienė, Jolita Kaupienė, Rita Rinkūnaitė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Ūsaitė ir direktoriaus pavaduotoja ūkiui Kristina Kondrotienė.
2025 metais Progimnazijos įsivertinimo komanda atliko 2024 m. išsamų veiklos kokybės įsivertinimą pagal šešis BVM kriterijus: Lyderystę, Žmones, Partnerystę ir išteklių valdymą, Procesus, Į suinteresuotas šalis orientuotus rezultatus ir Darbuotojų rezultatus. Įsivertinimo rezultatai atskleidė pagal kokybės vadybos principus atliekamą PATV (planuok, atlik, tikrink, veik) ciklą, užtikrinantį stiprią mokyklos brandą ir nuoseklią pažangą.
Lyderystė. Mokyklos vadovybė pasižymi aiškia strategine kryptimi, lyderyste ir bendruomenės įtraukimu. Veikla grindžiama aiškiomis vertybėmis, o sprendimai priimami remiantis duomenų analize ir bendru sutarimu. Progimnazijos bendruomenėje kuriama atsakingos lyderystės kultūra: pedagogai, mokiniai ir jų tėvai įsitraukia į progimnazijos veiklos planavimą, rezultatų vertinimą ir analizę. Veikia pedagogų-lyderių komandos, kurios inicijuoja naujas veiklas, padedančias tobulinti švietimo procesus, skatinti bendradarbiavimą ir augimo mąstyseną. Kiekvienais metais organizuojamas mokinių-mokytojų-tėvų forumas „Progimnaziją kuriame kartu“, kurio dalyviai įtraukiami į strateginį planavimą. Progimnazijos veikla grindžiama bendrakūros tradicijomis, bendruomenė yra įtraukiama į veiklos krypties/išskirtinumo išryškinimą, jis yra aptariamas Mokytojų tarybos posėdžiuose bent 5 kartus per metus ir Progimnazijos tarybos posėdžiuose bent 3 kartus per metus. Mokytojų tarybos posėdžiuose kaip aktyvūs dalyviai, generuojantys pasiūlymus, dalyvauja bendruomenės nariai (mokiniai, tėvai). Organizuojami tradiciniai bei kiti renginiai. Suinteresuotos šalys įsitraukia į darbo etikos veiklos tobulinimo procesus. Vyksta Progimnazijos veiklos sklaida visuomenėje: Progimnazijos interneto svetainėje bei su ja susietoje FB paskyroje beveik kiekvieną dieną skelbiama progimnazijos vertybinį pagrindą pagrindžiantys faktai, orientuoti į viziją. Kriterijus įsivertintas 96 taškais (iš 100 galimų).
Žmonės. Dauguma pedagogų turi aukščiausią kvalifikaciją, aktyviai dalyvauja profesiniame tobulėjime, įsitraukia į kolegialų mokymąsi ir veiklos tyrimus. Mokykloje vyrauja geras mikroklimatas ir pagarba, darbuotojai jaučiasi vertinami ir motyvuoti. Sudaromos sąlygos vadybinių gebėjimų raiškai įtraukiant bendruomenės narius į veiklos planavimą, stebėseną, tobulinimą. Vykdoma mentorystė – didelis dėmesys skiriamas naujai pradėjusiems dirbti specialistams, vyksta kolegialus bendradarbiavimas. Naujai pradėję dirbti darbuotojai supažindinami su progimnazijos dokumentais, tiesioginis vadovas konsultuoja, teikia reikiamą informaciją. Esant poreikiui, skiriami mentoriai. Naujiems darbuotojams padedama prisitaikyti prie progimnazijos aplinkos. Mokytojams kaip mokymo(si) metodas taikomas veiklos tyrimas, sudaromos sąlygos vadybinių gebėjimų raiškai įtraukiant bendruomenės narius į veiklos planavimą, stebėseną, tobulinimą. Formalizuoti mokytojų susitikimai kartą per savaitę. Kriterijus įsivertintas 96 taškais (iš 100 galimų).
Partnerystės ir ištekliai. Progimnazija aktyviai bendradarbiauja su švietimo įstaigomis, verslo partneriais ir nevyriausybinėmis organizacijomis. Pritraukiamas reikšmingas išorinis finansavimas (pvz., „Erasmus+“, „Nordplus“), nuolat atnaujinama materialinė bazė ir edukacinės erdvės. Vykdomas projektų kartu su partneriais įgyvendinimo stebėjimas bei vertinimas. Sudaromos ilgalaikės sutartys. Praktiniai užsiėmimai vyksta Šiaulių technologijų mokymo centre, verslo įmonėse. Tėvų įsitraukimas į įvairią progimnazijos veiklą stiprina pedagogų ir tėvų bendradarbiavimą. Progimnazija, bendradarbiaudama su tėvais (globėjais, rūpintojais), taiko įvairias bendradarbiavimo formas, siekia kryptingo ir harmoningo mokinio asmenybės formavimosi, mokiniai supažindinami su darbo ir profesijų pasauliu. Kriterijus įsivertintas 97 taškais (iš 100 galimų).
Procesai. Veiklos organizavimas mokykloje grindžiamas aiškiais procesais, kurie nuolat tobulinami. Ugdymas vyksta taikant augimo mąstyseną, personalizuotus metodus, o visa veikla remiasi planavimu, įgyvendinimu, tikrinimu ir tobulinimu. Diegiant naujoves, įvertinami reikalingi ištekliai bei rizikos. Svarbiausi Progimnazijos veiklos procesai yra nuolat tobulinami, siekiant padidinti jų efektyvumą. Veiklos rodikliai analizuojami, įvertinamas jų efektyvumas lyginat su šalies, Šiaulių miesto švietimo bendrojo lavinimo ugdymo įstaigų veiklos rezultatais. Kriterijus įsivertintas 98 taškais (iš 100 galimų).
Rezultatai suinteresuotoms šalims. 2024 m. tėvų, mokinių ir darbuotojų apklausos parodė, kad 97 proc. bendruomenės narių teigiamai vertina mokyklos veiklą. Pasiekti aukšti mokinių mokymosi ir pažangos rezultatai, mokykla išsiskiria aktyvia kultūrine ir projektine veikla. Nuolatinė ir atvira komunikacija su suinteresuotomis šalimis (tėvais, socialiniais partneriais ir kt.) padeda geriau suprasti jų lūkesčius ir įtraukti juos į sprendimų priėmimo procesą. Informacija apie progimnazijos teikiamas galimybes, veiklą, rezultatus pateikiama aiškai, išsamiai. Įdiegti grįžtamojo ryšio mechanizmai, kurie leidžia suinteresuotoms šalims išreikšti savo nuomonę ir pasiūlymus, taip pat stebėti jų įgyvendinimą. Naudojamos el. skaitmeninės priemonės: progimnazijos el. paštas Microsoft 365 aplinkoje, www.manodienynas.lt, dokumentų valdymo bendroji infornacinė sistema DBSIS, progimnazijos svetainė www.dainai.lt., socialiniai tinklai. Reguliariai vertinami įtraukimo procesai ir jų efektyvumas. Vykdant socialinės atskirties mažinimą, tenkinant specialiuosius mokinių ugdymosi poreikius, telkiama pagalbos specialistų komanda, didinama siūlomų veiklų įvairovė. Efektyviai vyksta suinteresuotųjų šalių informavimas, pateikama aiški, išsami informacija apie ugdymo procesą, pažangą, teikiamas galimybes, švietimo įstaigos veiklą, rezultatus. Benduomenės telkimo grupės veikla lanksčiai formuoja progimnazijos pedagogų draugiškumą, sąžiningumą, atvirumą. Didinimas švietimo prieinamumas ir įtrauktis: socialinės atskirties mažinimas, specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimas, plečiama siūlomų veiklų įvairovė. Kriterijus įsivertintas 97 taškais (iš 100 galimų).
Darbuotojų rezultatai. Stabiliai aukšti darbuotojų profesinės brandos rodikliai, dalyvavimas respublikinėse ir tarptautinėse iniciatyvose liudija apie aukštą pedagogų profesionalumą ir lojalumą mokyklai. Darbuotojai yra įtraukti į strateginių sprendimų priėmimo procesus, jaučiasi atsakingi už progimnazijos sėkmę: Progimnazijoje yra nuolatinis rezultatų, susijusių su progimnazijos valdymu, analizavimas, požiūrio į pokyčius ir naujoves formavimas. Progimnazijos vadovybė, organizuoja individualų ir komandinį darbą, keičia progimnazijos darbuotojų požiūrį į pokyčius ir naujoves. Valdomi progimnazijos veiklos procesai nustatant progimnazijos veiklos tikslus, skirstant išteklius, vertinant rezultatus, įgyvendinant žmogiškųjų išteklių valdymo strategiją. Nuolat vyksta kokybiški, su organizacijos nustatytais tikslais susiję ir pedagogų poreikius atitinkantys mokymai, jie skatinami nuolat mokytis ir tobulėti, dalyvaujant mokymuose, seminaruose ir kvalifikacijos kėlimo kursuose.
Šiaulių Dainų progimnazija žengia tvirtus žingsnius pažangos link – tai ugdymo įstaiga, kurioje kokybė, bendruomeniškumas ir inovacijos tampa kasdienybės dalimi. Kriterijus įsivertintas 95 taškais (iš 100 galimų).
Šiaulių Dainų progimnazijos kokybės vadybos sistemos, grįstos bendrojo mokyklų vertinimo (BVM) modeliu, veiklos kokybės įsivertinimo grupė