1-4 klasių STEAM patyriminio ugdymo diena

  • Paskelbta: 2022-12-04
  • Kategorija: Renginiai

Lapkričio 24 d. progimnazijoje vyko patyriminio ugdymo (STEAM) diena. Jos tikslas – ugdyti kūrybiškumą, domėjimąsi tiriamąja veikla, gebėjimą taikyti teorines žinias kasdieniame gyvenime, mokymąsi bendradarbiaujant.

Pirmokai sužinojo ir įsitikino, kad vaivorykštę galima pamatyti ne tik danguje, bet pasigaminti iš saldainukų lėkštėje. Nors už lango sniegas, tačiau mokiniams vandenyje pavyko pražydinti stebuklingas gėles. Džiaugsmingai mažuosius nuteikė medūzų lenktynės. Galiausiai mažiesiems smalsuoliams pavyko atskleisti porceliano atsiradimo paslaptį ir dekoruoti puodelį. Įgijo naujų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių dirbdami komandoje ,,Monstriukų laboratorijoje“. Naudodami IKT priemones pabandė padėti monstriukams išsiristi iš kiaušinių.

Muzikos mokytojas M. Babrauskas su savo ugdytiniais gilino ir pakartojo žinias apie chorinio dainavimo specifiką. Pasitelkė informacines technologijas ir interaktyvų žaidimą „Kahoot“.

Antrokai savo kūrybines idėjas įgyvendino dalyvaudami įvairiose patyriminėse veiklose. Atlikdami tiriamąsias veiklas „Bandymų laboratorijoje” mokiniai kėlė hipotezes, stebėdami bandymų rezultatus jas paneigė arba patvirtino, ugdėsi gebėjimą nuosekliai atlikti veiksmus. Atlikdami eksperimentą „Stebuklinga rodyklė” įsitikino, kad vanduo keičia rodyklės kryptį. Išmaniosios mokyklos edukaciniame užsiėmime „Ar robotas gali kurti meną?“ mokiniai įsitikino, kad teisingai surinktas ir užprogramuotas robotas gali kurti meną.

Trečių klasių mokiniai vykdė STEAM veiklas „Kiaušinio magija“, kurių metų atliko eksperimentus „Kur dingo kiaušinio lukštas?“, „Išmokykime kiaušinį plaukioti“, bandymą „Inercija kiaušinyje“. Taip pat trečiokai sukūrė tvarų meninį darbelį „Kiaušinio lukštų mozaika“. Dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose „Ar robotas gali kurti meną?“, „Robotai kosmose“, kuriuose aptarė Saulės sistemos planetas, susipažino su marsaeigiais ir patys sukūrė bei išbandė robotus.

Anglų kalbos mokytojos S. Bartkuvienė ir D. Sinetar su mokiniais mokėsi medžiagų pavadinimus, bei atliko eksperimentus su žaislais. Susiskirstę grupėmis statė bokštus iš skirtingų medžiagų. Mokiniai matavo ir lygino juos tarpusavyje.

Tikybos mokytoja L. Jankauskienė Steam veiklose su mokiniais gamino baltus angelus, kurie buvo skirti šeimos nariams ir senelių globos namų gyventojams.

Ketvirtų klasių mokiniai tyrinėdami kūną skaičiavo savo plaučių tūrį, širdies veiklą. Fiksavo rezultatus, sudarinėjo diagramas, lygino duomenis ir darė išvadas. 4 a, 4c, 4d klasių mokiniai vyko į Dailės galeriją, kurioje turėjo galimybę susipažinti su menininku Jurgiu Taribalda ir apžiūrėti eksponuojamus jo paveikslus. Dalyvavo edukacijoje „Ženkliuko/magnetuko gamyba“. Jos metu vaikai savo piešinius perkėlė ant ženkliuko ar magnetuko ir pasidabino savo rankų darbo papuošalu. 4b klasėje vyko Mažeikių VŠĮ „Išmanioji karta“ mokytojos Saulės Tuomenienės edukacija „Baltojo aukso paslaptys“. Mokiniai sužinojo porceliano atsiradimo, gaminimo, dekoravimo istoriją, tradicijas bei patys dekoravo porceliano puodelius. 4b klasės mokinio Ąžuolo Kazlausko mama Reda Kazlauskienė organizavo ir vedė edukaciją apie tvarumą, tinkamą žmogaus elgesį gamtoje, liekančius Lietuvoje žiemoti paukštelius. Mokiniai gavo ir dovanėlių, jie patys gali pasigaminti lesyklėlę ir savarankiškai pasirūpinti mažaisiais paukšteliais, kurie lieka žiemoti Lietuvoje.

Mokiniai aktyviai dalyvaudami STEAM dienos veiklose, ugdėsi bendrąsias ir dalykines kompetencijas. Patyrė atradimo džiaugsmą.

Autorius:
Rasa Lideikienė

Nuotraukos:
Rasa Lideikienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas