Šiaulių Dainų progimnazija

Spalis – tarptautinis bibliotekų mėnuo: pažink, suprask, priimk

Ar kada susimąstome, ką veikiame šiandien, šį ar kitą mėnesį? Kuo ypatingos visos mūsų dienos? Kuo ypatingi esame mes patys ir žmonės, esantys šalia?..

Šiemet spalis – Tarptautinis bibliotekų mėnuo – mūsų mokykloje minimas ypatingai. Jį skiriame tarptautiniam skirtukų mainų projektui, kurio potemė – „Pažink, suprask, priimk“. Visa Lietuva spalio 6–12 dienomis mini disleksijos pažinimo savaitę. Disleksijos pažinimo savaitė – tai ne tik žinių sklaida, bet ir galimybė parodyti mokiniams, kad jie nėra vieni. Tai pasaulinė iniciatyva, kurią palaiko Europos Disleksijos asociacija (EDA). Šios savaitės tikslas – didinti supratimą apie disleksiją, mažinti stereotipus ir skatinti įtrauktį švietime. Beveik kiekvienoje klasėje yra bent vienas mokinys, turintis disleksijos požymių. Tinkamai atpažinus šiuos sunkumus ir suteikus reikiamą pagalbą, tokie mokiniai gali ne tik juos įveikti, bet ir atskleisti savo stiprybes bei talentus. Tai – galimybė ugdyti empatiją ir bendruomeniškumą, suprasti, kad visi esame skirtingi, bet vienodai vertingi. Prisijungimas prie šios iniciatyvos – dar vienas žingsnis disleksijon draugiškos mokyklos link, rodantis mūsų atvirumą pokyčiams ir įtraukiajam ugdymui.

Projektą mūsų mokykloje įkvėpė bibliotekininkė D. Vasylienė, kuri priminė, kad biblioteka tampa gyva, kai mokiniai patys tampa „knygomis“, kurias galima skaityti. Todėl socialinės pedagogės J.Pocienė, V.Stumbrienė, E.Dagytė, specialioji padagogė A.Juozapaitienė, pradinių klasių mokytojos A.Jurgutavičienė, R.Solovjovienė, L.Mateikienė ir paskatino mokinius įsitraukti į skirtukų kūrimą. Šie, kurdami skirtukus, ir pasakodami savo istorijas, dalijosi tuo, kas jiems svarbu, kuo jie domisi ir ką vertina. Tokie kūrybiniai projektai skatina pažinti save ir kitus, atrasti skaitymo džiaugsmą bei pasitikėjimą savo gebėjimais. O kur dar už knygų lentynų ribų tūnantis dirbtinis intelektas – bibliotekos ir pasakojimų ateitis, dėl ko mielai prisijungė IT specialistės K.Juodeikienė, J.Kaupienė, kur muzikos mokytojos S.Spranaitytė, I.Jonavičienė, kurios priminė, kad knygos kuria muziką, o kiekvienas skirtukas – savitą melodiją.

Kaip pamilti skaitymą turint disleksiją? Specialistai pabrėžia, kad įrodymais pagrįstos metodikos, tokios kaip Orton–Gillingham metodas, padeda lavinti skaitymo įgūdžius. Svarbu ir rinktis įdomius, asmeninius pomėgius atitinkančius tekstus – jie didina motyvaciją ir leidžia pajusti skaitymo malonumą. Anot Karinos Richland: „Žmonėms su disleksija kelias į skaitymo meilę dažnai reikalauja kitokio požiūrio ir daug kantrybės. Kai skaitymas nuolat kelia nusivylimą ir sunkumus, lengva suprasti, kodėl sunku jį pamėgti. Tačiau skaitymas tikrai gali tapti aistra, jei sukuriamos teigiamos, sėkmingos patirtys.“

Tad skaitykime, dalinkimės, kurkime ir priimkime vieni kitus – juk būtent taip gimsta tikros istorijos.

Autorius:
Dilanta Vasylienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas