Tarpkultūrinė pedagoginė patirtis: mokytojų mobilumai Italijoje ir Lietuvoje
- Paskelbta: 2025-07-14
- Kategorija: Projektinė veikla
2025 m. gegužės mėnesį įvyko dviejų krypčių „Erasmus+“ mokytojų mobilumo mainai tarp Šiaulių Dainų progimnazijos ir Italijos I.C. G. Grassa – G.B. Quinci mokyklos (Mazara del Vallo, Sicilija). Abiejų šalių pedagogai turėjo galimybę stebėti ugdymo procesą mokyklose, keistis profesine patirtimi bei mokytis vieni iš kitų.
Lietuvos mokytojų patirtis Italijoje
Šiaulių Dainų progimnazijos mokytojos Erika Janušienė ir Jolita Kaupienė lankėsi trijų skirtingų pakopų Italijos ugdymo įstaigose – pradinėje, pagrindinėje ir vidurinėje mokyklose. Jos stebėjo įvairių dalykų pamokas: italų kalbos, matematikos, muzikos, kūno kultūros bei informacinių technologijų. Didžiausias dėmesys buvo skiriamas technologijų integravimui į ugdymo procesą. Mokytojos stebėjo, kaip mokiniai programuoja naudodami robotikos platformą mBot, sprendžia užkoduotas užduotis pasitelkdami Morzės kodą bei dirba su interaktyviais ekranais. Taip pat stebėjo tvarumo ugdymui skirtas veiklas: mokiniai sodino augalus, kūrė žmogaus griaučių modelį iš makaronų, susipažino su kaulų sandara, iš antrinių žaliavų kūrė muzikos instrumentus, lavino pažinimo, motorinius bei bendradarbiavimo gebėjimus. Matematikos pamokose sprendė erdvinės geometrijos uždavinius, taikydami įvairius praktinius metodus – modeliavimą, konstravimą ir vizualizavimą. Šios veiklos skatino ne tik loginį mąstymą ir matematinį tikslumą, bet ugdė ir erdvinį suvokimą bei kūrybiškumą. Stebėtose pamokose atsiskleidė mokinių gebėjimas dirbti savarankiškai ir kruopščiai – kiekvienas tvarkingai fiksavo veiklos eigą sąsiuviniuose, o dėmesys buvo skiriamas ne tik rezultatui, bet ir loginės mąstysenos sekai.
Italijos mokytojų patirtis Lietuvoje
Italijos mokytojos Šiaulių Dainų progimnazijoje stebėjo įvairaus amžiaus mokinių ugdymo procesą: nuo priešmokyklinio iki pagrindinio ugdymo. Jos dalyvavo pamokose, kuriose atsiskleidė žaismingi, tačiau tikslingi mokymo(si) metodai, aktyvus vaikų įsitraukimas bei mokytojų kūrybiškumas.
Mokytojai turėjo galimybę stebėti skirtingų dalykų pamokas, kurios atskleidė šiuolaikinio ugdymo įvairiapusiškumą ir tarpdisciplininį požiūrį.
Visuomeninio ugdymo pamoka 2 klasėje, mokytoja I. Kazymirkienė, buvo skirta mokinių pažinčiai su įvairiais istoriniais buities ir kultūros objektais. Vaikai analizavo, kaip šie objektai atspindi skirtingų laikotarpių žmonių gyvenimo būdą, technologinę pažangą bei kultūrinį paveldą. Pamoka skatino mokinių gebėjimą stebėti, apibendrinti ir daryti išvadas apie žmonių kasdienybės pokyčius bėgant laikui. Tokia veikla ugdo ne tik pažinimo kompetencijas, bet ir vertybines nuostatas – pagarbą istorijai ir kultūrai.
Mokytoja J. Kaupienė informatikos pamokoje 5 klasėje demonstravo, kaip galima integruoti programavimo pradmenis į pagrindinį ugdymą. Mokiniai dirbo su micro:bit mikrokompiuteriais ir programavo taškų skaičiuoklę. Užduotis reikalavo loginio mąstymo, kūrybiškumo bei matematikos žinių, ypač supratimo apie kintamuosius ir sąlygines komandas. Ši veikla iliustravo, kaip programavimo ir skaitmeninio raštingumo kompetencijos gali būti pradėtos formuoti jau ankstyvame amžiuje, kai mokiniai natūraliai domisi technologijomis ir aktyviai įsitraukia į praktinę veiklą.
Taip pat viešnios iš Italijos stebėjo mokytojos E. Janušienės vestą matematikos pamoką 5 klasėje. Užsiėmimų metu mokiniai susipažino su stačiakampio gretasienio matmenimis ir dalimis, mokėsi braižyti jo trimatį vaizdą, pažymint matomas ir paslėptas briaunas. Vėliau jie nubraižė išklotinę, kurią karpė ir lankstė, taip modeliuodami erdvinį kūną. Pamoka skatino erdvinį mąstymą ir praktinį geometrinių figūrų supratimą.
Matematikos mokytoja A. Eitutienė pristatė nuotolinio ugdymo galimybes, naudojant 360° vaizdo įrangą, ir pademonstravo, kaip galima taikyti 3D klasės įrangą. 3D objektai padeda greičiau ir efektyviau suprasti pateikiamą informaciją bei sukuria įtraukiantį mokymosi procesą, kuris sudomina net ir mažiau motyvuotus mokinius.
Svečiai iš Italijos stebėjo K. Bliūdžiuvienės anglų kalbos pamoką, kurioje mokiniai mokėsi kalbų laboratorijoje. Tokios pamokos suteikia galimybę mokiniams aktyviai lavinti kalbinius įgūdžius, naudotis moderniomis technologijomis.
Svečiai iš Italijos taip pat lankėsi technologijų pamokoje, kurioje išbandė vieną iš netradicinių mokymosi formų – namų gamybos ledų stotelę.
Abi šalys džiaugėsi ne tik pedagogine, bet ir žmogiškąja patirtimi – mokytojus siejo bendros vertybės: pagarba ugdytiniams, atvirumas pokyčiams ir nuolatinio tobulėjimo siekis. Toks tarptautinis mobilumas yra ne tik puiki galimybė susipažinti su kitos šalies ugdymo sistema, bet ir paskata profesiniam atsinaujinimui, patirties sklaidai bei bendrystės stiprinimui tarp švietimo bendruomenių. Tai kelias į augimą, kuris neapsiriboja nei kalba, nei geografija.
-
- Paskelbta: 2025-06-25
- Kategorija: Projektinė veikla
Birželio mėnesį Šiaulių Dainų progimnazijoje vyko Šiaulių miesto savivaldybės fi... -
- Paskelbta: 2025-06-18
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-06-16
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-06-12
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-06-12
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-06-11
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-06-06
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-06-05
- Kategorija: Projektinė veikla