Šiaulių Dainų progimnazija

Šiaulių miesto savivaldybės finansuota STEAM programa „Rytojaus pasaulio kūrėjams“ – sėkmingai įgyvendinta

Birželio mėnesį Šiaulių Dainų progimnazijoje vyko Šiaulių miesto savivaldybės finansuota STEAM programa „STEAM — RYTOJAUS PASAULIO KŪRĖJAMS“, kurioje dalyvavo 5–8 klasių mokiniai iš Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro. Tai buvo prasminga ir įtraukianti 10 akademinių valandų trukmės edukacinė patirtis, leidusi mokiniams tyrinėti gamtos mokslų, matematikos, inžinerijos, informatikos ir kūrybiškumo pasaulį per praktines veiklas ir komandinius iššūkius.

Mokiniai dalyvavo penkiuose dviejų valandų trukmės užsiėmimuose, kurių metu jie gilinosi į pasauliui aktualias temas pagal Jungtinių Tautų tvaraus vystymosi tikslus (www.globalgoals.com). Veiklos vyko moderniose informacinių technologijų ir gamtos mokslų laboratorijose, naudojant pažangią įrangą: Micro:bit, VEX IQ bei įvairius elektronikos priedus. Mokiniai konstravo, programavo, atliko eksperimentus, analizavo problemas ir ieškojo kūrybiškų, inovatyvių sprendimų.

Pirmojo užsiėmimo metu tema „Gera sveikata ir savijauta“ kvietė mokinius gilintis į sveikos gyvensenos svarbą. Vaikai kūrė žingsniamačio prototipą, kurį testavo praktiškai, ir programavo virusų gaudymo žaidimą, pritaikydami matematikos, informatikos ir biologijos žinias.

Antrojo užsiėmimo tema – „Švarūs ir saugūs vandens telkiniai“. Mokiniai atliko praktinius eksperimentus su „naftos (aliejaus)“ ir vandens sąveika, aiškinosi, kaip pašalinti teršalus iš vandens. Kūrybinėje dalyje vaikai konstravo ir programavo „vėžliukų gelbėtoją“, taikydami gamtos mokslų, inžinerijos ir programavimo žinias.

Trečiojo užsiėmimo metu vaikai tyrinėjo temą „Atsakingas vartojimas ir gamyba“. Komandinio darbo metu buvo sukurti veikiantys atliekų perdirbimo konteinerių prototipai, kuriuos mokiniai sėkmingai suprogramavo ir testavo realiomis sąlygomis.

Ketvirtojo užsiėmimo tema – „Tvarių miestų bendruomenės“. Vaikai gilinosi į energijos taupymo sprendimus, analizavo, kaip veikia išmanieji namai, ir sukūrė šviesos stiprumo jutiklio prototipą, valdantį LED apšvietimą.

Paskutinio, penktojo, užsiėmimo metu mokiniai leidosi į virtualią kelionę kosmosu – tema „Žemė iš kosmoso“ kvietė pažinti visatą, tyrinėti planetas, tapti „kosmonautais“ ir programuoti kosminius įrenginius, skirtus gaudyti kosmoso „šiukšles“.

Šios patirtinės veiklos leido vaikams teoriškai įgytas žinias taikyti praktiškai, ugdė kūrybiškumą, loginį mąstymą ir bendradarbiavimo įgūdžius. Kiekvienas dalyvis, sėkmingai įveikęs visas misijas, buvo apdovanotas STEAM programos baigimo pažymėjimu – tai tapo ne tik įvertinimu, bet ir paskatinimu toliau domėtis technologijomis, mokslu ir pasaulio pažinimu.

Autorius:
Jolita Kaupienė

Nuotraukos:
Jolita Kaupienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas