Erasmus+ kvalifikacijos tobulinimo kursai “Efektyvūs kalbų mokymo metodai” Romoje, Italijoje
- Paskelbta: 2025-04-29
- Kategorija: Projektinė veikla
2025 m. balandžio 21 – 26 d. Šiaulių Dainų progimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Aušra Ramanauskienė, kartu su dar 11 pedagogų iš Danijos, Belgijos, Latvijos, Vokietijos, Kipro ir Ispanijos, dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo kursuose „Effective Language Teaching Techniques“ („Efektyvūs kalbų mokymo metodai“). Beje, kursų kalba buvo anglų, tačiau bendrauta vokiečių, italų, ispanų kalbomis.
Erasmus + mokymai vyko Romoje, Italijoje, juos organizavo Europass Teacher Academy ir lektorė iš Didžiosios Britanijos Christina Waymark.
Kalbų mokymas yra sudėtingas ir daugiapakopis procesas, kuris reikalauja lankstumo, kūrybiškumo ir nuolatinio atsinaujinimo. Pasaulyje, kuriame daugiakalbystė tampa vis svarbesne, kalbų mokytojai siekia veiksmingų metodų ir įrankių, padedančių mokiniams lengviau įsisavinti naujas kalbas. Kursuose buvo aptariami pagrindiniai metodai ir priemonės, padedantys užtikrinti sėkmingą mokymo procesą.
Kalbų mokėjimo lygis dažnai vertinamas pagal Bendrą Europos kalbų orientacinę sistemą (CEFR). Ši sistema apima šešis lygius – nuo pradedančiųjų (A1) iki ekspertų (C2). Mokytojams CEFR yra vertinga priemonė, padedanti struktūrizuoti pamokas ir tiksliai nustatyti mokinių pažangą.
Mokinių mokymosi stiliai yra įvairūs, todėl svarbu juos atpažinti ir pritaikyti mokymo metodus. Vizualiniai mokiniai mėgaujasi schemomis ir vaizdais, o kinestetiniai – aktyviomis užduotimis. Diferencijuotas mokymas leidžia kiekvienam mokiniui jaustis įtrauktam ir pasiekti geriausius rezultatus.
Vienas efektyviausių metodų kalbų mokyme yra komunikacinis požiūris, kuris pabrėžia realias situacijas ir praktinį kalbos naudojimą. Mokiniai skatinami kalbėti, rašyti ir diskutuoti jiems aktualiomis temomis, ugdant pasitikėjimą savimi.
Skaitmeninės technologijos atveria naujas galimybes:
· „Gamification“ (mokymosi žaidybinimas) skatina motyvaciją per taškus, užduočių lygius ir konkursus.
· Audiovizualiniai ištekliai, tokie kaip filmai, vaizdo įrašai ir tinklalaidės, padeda mokiniams susipažinti su autentiška kalba ir tarimu.
Integruotos IKT (informacinių ir komunikacinių technologijų) priemonės leidžia individualizuoti mokymo procesą. Projektinis mokymasis (PBL) sukuria aplinką, kurioje mokiniai sprendžia realias problemas, ugdydami ne tik kalbų įgūdžius, bet ir kritinį mąstymą.
UKDIM (integruotas dalyko ir kalbos mokymasis) sujungia kalbą su dalyko turiniu, skatindamas mokinius gilinti savo žinias platesniame kontekste.
TPR (visiškas fizinis atsakas) yra veiksmingas metodas, kuriame kalbų mokymasis derinamas su fizine veikla, ypač veiksmingas jaunesniems mokiniams.
Efektyvumas mokyme kyla iš gerai apgalvoto pamokos plano, kuriame mokytojo kalbėjimo laikas (TTT) subalansuotas su mokinių veikla. Įtraukiant judėjimą, teatrą ir istorijų pasakojimą, pamokos tampa dinamiškesnės.
Svarbu skirti dėmesį mokymosi vertinimui (mokinių pažangos sekimas) ir vertinimui mokymuisi (vertinimas kaip mokymosi proceso dalis). Grįžtamasis ryšys turėtų būti įdomus ir efektyvus, pavyzdžiui, naudojant interaktyvias platformas.
Kalbų mokymas – tai kelionė, kuri tampa įdomesnė ir veiksmingesnė naudojant šiuolaikinius metodus ir priemones. Kruopščiai derindami teoriją su praktika, mokytojai gali padėti mokiniams ne tik išmokti kalbą, bet ir pasitikėti savo gebėjimais bendrauti pasaulinėje bendruomenėje.
Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Informaciją parengė anglų kalbos mokytoja metodininkė Aušra Ramanauskienė
-
Tarptautinis Nordplus Junior projektas: tvarumo ir bendrada...
- Paskelbta: 2025-04-16
- Kategorija: Projektinė veikla
Kaip ugdyti jauną žmogų, kuris geba ne tik sekti pavyzdžiu, bet ir pats būti pav... -
Atsakingas rūšiavimas – žingsnis į švaresnę aplinką
- Paskelbta: 2025-04-15
- Kategorija: Projektinė veikla
-
Renginys-kūrybinės dirbtuves „STEAM ir UDM sąsajų laborator...
- Paskelbta: 2025-04-09
- Kategorija: Projektinė veikla
-
Darbo šešėliavimo vizitas Šiaulių Dainų progimnazijoje
- Paskelbta: 2025-04-02
- Kategorija: Projektinė veikla
-
Tarptautinis Nordplus Junior projektas. Atrandame, kuriame...
- Paskelbta: 2025-03-31
- Kategorija: Projektinė veikla
Dainų progimnazijos Nordplus Junior projekto „Sustainable future shapes: green,... -
Respublikinė priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų...
- Paskelbta: 2025-03-25
- Kategorija: Projektinė veikla
-
Tarptautinio projekto ,,Kartu paskaitykim knygelę” dalyviai
- Paskelbta: 2025-03-21
- Kategorija: Projektinė veikla