RESPUBLIKINĖ 2–4 KLASIŲ MOKINIŲ NUOTOLINĖ PATYRIMINIO UGDYMO(SI) KONFERENCIJA ,,ĮDOMIEJI BANDYMAI“
- Paskelbta: 2024-03-28
- Kategorija: Renginiai
Kovo 28 d. Šiaulių Dainų progimnazijoje vyko respublikinė 2–4 klasių mokinių nuotolinė patyriminio ugdymo(si) konferencija ,,Įdomieji bandymai“. Džiaugiamės, kad ši konferencija subūrė didelį gamtos mylėtojų, tyrinėtojų, smalsuolių būrį iš visos Lietuvos. Pranešimus skaitė ir savo patirtimi dalijosi mokiniai iš Vilkaviškio, Alytaus, Mažeikių, Raseinių, Ukmergės, Vilniaus, Klaipėdos, Kauno, Radviliškio, Panevėžio, Šiaulių, Marijampolės miestų ir rajonų. Konferencijos tikslas - skatinti mokinius stebėti, tyrinėti gamtoje vykstančius procesus, pasidalinti gautais rezultatais. Gausų konferencijos dalyvių būrį pasveikino ir sėkmingo darbo grupėse palinkėjo progimnazijos direktorė Asta Vaičiūnienė. Mūsų progimnazijos jaunieji tyrinėtojai pristatė eksperimentą “Medžiagų tankis arba desertas kitaip”. Mokiniai atlikdami šį bandymą pritaikė pamokose ir veiklose įgytas žinias.
Mokiniai, padedami mokytojų, parengė ir pristatė 52 išsamius ir įdomius pranešimus. Pasidalino savo patirtimi, stebėjimais, bandymais, projektų rezultatais ir atskleidė įvairius gamtoje vykstančius dėsnius. Pademonstravo įvairius bandymus: su sausu ledu; galimybe pasigaminti spalvotus burbulus be muilo; rūko sukūrimą naudojant sausą ledą. Aiškinosi medžiagų tirpumą vandenyje; užteršto vandens pakitimus; grįžtamus ir negrįžtamus medžiagų procesus. Tyrinėjo medžiagas laidžias ir nelaidžias elektros srovei. Parodė, kaip iš saldainių pasigaminti saldžią vaivorykštę; aliejinę žvakę; aromatinį skystą muilą. Aiškino vandens savybes bei polimerų savybę sugerti vandenį. Supažindino, kaip pasigaminti natūralius dažus margučiams. Pademonstravo kraujotakos ir virškinimo sistemos modelius bei jų veikimą. Eksperimento ,,3D Holograma" metu parodė šviesos lūžimo praktinį pritaikymą prietaisuose. Paaiškino, kaip iš makulatūros pasigaminti popierių, supažindino su galimybe pačiam užsiauginti drugelį.
Gausus dalyvių skaičius įrodė, kad mokiniai yra aktyvūs, smalsūs, žingeidūs bei geba pasidalinti savo atradimais, pateikti išvadas.