2023 metų kovo 27-31 dienomis Tarptautinio Nordplus Junior projekto „Inspired by STEAM – question like a scientist, design like a technologist, create like an artist!” dalyviai, Šiaulių Dainų progimnazijos mokiniai, Helsinkyje dalyvavo projekto veiklose kartu su savo partneriais iš Lauttasaaren yhteiskoulu. Mokiniams netrūko praktinių STEAM veiklų įvairiose akademinėse institucijose. Projekto dalyviai vyko į Aalto University Learning Centre. Jauniesiems kūrėjams buvo pasiūlyta įtraukianti veikla – 3D modelių kūrimas Tinkercad programa. Dar viena labai įdomi veikla – animacijos kūrimas. Mokiniai komandose planavo animacinių filmukų siužetus, juos kūrė ir animavo su Stop Motion programa. Filmukų autoriai negailėjo vieni kitiems aplodismentų ir pagyrimų kūrybinių darbų pristatymo metu.
Projekto dalyviai buvo pakviesti apsilankyti ir University of Helsinki – patys programavo dirbtinio intelekto algoritmus ir atliko įvairias STEAM užduotis. Įvairiausių praktinių STEAM veiklų projekto dalyviams buvo pasiūlyta ir mokykloje – Lauttasaaren yhteiskoulu. Mokiniai kūrė ir programavo muziką, dalyvavo inžinerinėje veikloje “Laser - LED”, susipažino šios su šalies švietimo sistema, su mokyklos aplinka, kabinetais, paragavo suomiškų patiekalų mokyklos valgykloje.
Viešnagei įpusėjus mokiniai turėjo galimybę aplankyti garsųjį Arabia Porcelain Factory, kuriame eksponuojama multimedijos paroda „Monet2Klimt Helsinki multimedianäyttely“ su daugiau kaip 140 kūrinių iš pasaulinio Monet, Van Gogo ir Klimto paveldo bei klasikinės muzikos šedevrais. Ši paroda mokiniams paliko labai didelį įspūdį.
Projekto dalyviai kartu leido laisvalaikį, susipažino su Helsinkiu – lankytinomis vietomis, objektais, lankėsi parodose, muziejuose, turiningai laiką leido įvairiose aktyviose pramoginėse veiklose. Paskutinė vizito diena baigėsi pramogomis mokyklos baseine bei suomiškoje saunoje. Įgyta patirtis, smagiai praleistas laikas sustiprino projekto dalyvių bendrystę bei komandinio darbo įgūdžius.
Laikas, praleistas kartu vykdant projekto veiklas, prabėgo labai greitai. Esame tikri, kad įgyta patirtis – dalijimasis kūrybinėmis idėjomis, komandinio darbo, lyderystės įgūdžių, problemų sprendimo, kalbos vartojimo ir kultūrinio suvokimo įgūdžių ugdymas pagerins mokinių akademinius pasiekimus bei skatins mokymosi motyvaciją. Šio tarptautinio STEAM projekto nauda mokiniams yra daugialypė ir neabejotinai turės poveikį jų akademiniam tobulėjimui ir profesinei karjerai ateityje.