Pirmas mobilumas – Florencija, Italija. Kursai “IKT į mokinį orientuotoje klasėje”

  • Paskelbė : Karolis
  • Paskelbta: 2019-11-02
  • Kategorija: Renginiai

2019-10-28 – 2019-11-02

PIRMOJI DIENA

„Erasmus+“ KA1 projekto „Tobulėjantis mokytojas – augantis mokinys – sėkmingai dirbanti mokykla“ pirmasis mobilumas vyksta Italijoje, Florencijos mieste. Tarptautiniuose „IKT į mokinį orientuotoje klasėje (angl. „ICT as a tool for Student-Centered Classroom“ kursuose dalyvauja Dainų progimnazijos pavaduotoja ugdymui Daiva Ūsaitė, pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Irena Kazymirkienė ir anglų kalbos mokytoja metodininkė Jūratė Valionienė.

Pirmoji diena skirta susipažinimui ir savo šalių, mokyklos, ugdymo sistemos pristatymams. „Europass Teacher Academy“ lektorė pristatė Italijos švietimo sistemą, susidomėję klausėmės Vokietijos mokytojų, sulaukėme daug klausimų ir apie lietuviškas mokyklas. Mokymų metu pristatytos ir praktiškai išbandytos bendradarbiavimo lentos („Padlet“, „Edmodo“, „ClassroomScreen“).

Apsistojus Italijos meno ir kultūros sostinėje, būtų tiesiog neatleistina neaplankyti pačių žymiausių Toskanos regiono sostinės vietų – Ponte Vecchio – vieno seniausių Europos arkinių tiltų, pačiame Florencijos miesto centre, stūksančios kvapą gniaužiančios katedros – Santa Maria del Fiore – ketvirtos pagal dydį katalikų bažnyčios pasaulyje.

Šis leidinys (kūrinys) atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.

ANTROJI DIENA

Šiandien kalbame apie socialinę žiniasklaidą ir naująją kartą. Susipažinome su „Edmodo“ įrankiu, skirtu bendravimui: čia mokiniai gali pasiųsti  žinutę mokytojui ar klasės draugams, atsakyti į mokytojo užduodamus klausimus ar komentuoti kitų atsakymus. Jie gali susikurti savo profilį, įsikelti nuotrauką ar mėgstamą citatą. Visos funkcijos yra skirtos mokymuisi, vertinimui bei įsivertinimui, savo pažangos sekimui ir pan.

Kopėme į kalvą (net du kartus – iš ryto ir saulei leidžiantis), į Mikelandželo aikštę (Piazzale Michelangelo), iš kur atsiveria kvapą gniaužiantis Florencijos centro vaizdas – nuostabios katedros, bažnyčios ir namai su raudonomis čerpėmis. Aikštė išpuošta Mikelandželo skulptūrų kopijomis – Dovydo ir keturių Naujojoje zakristijoje esančių alegorinių dekoratyvinių antkapinių akmenų, skirtų Didiesiems kunigaikščiams Giuliano ir Lorenzo.

Šis leidinys (kūrinys) atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.

TREČIOJI DIENA

Trečia diena tarptautiniuose kursuose „IKT į mokinį orientuotoje klasėje“. Susipažįstame su apverstos klasės metodu (angl. Flipped Classroom). Praktiškai išbandėme Edpuzzle.com. Kūrėme vaizdo įrašus su interaktyviomis užduotimis. Svarbiausias privalumas yra tas, kad mokiniai iš pasyvių klausytojų tampa aktyviais savo mokymosi proceso organizatoriais – tai mokymąsi daro efektyvesniu, o mokiniai lavina svarbius savarankiško mokymosi įgūdžius. Antra, studijuojant naują mokomąją medžiagą namie mokinių neriboja pamokos laikas, dėmesio neblaško klasės draugai ir pan. Mokinys mokomąją medžiagą gali žiūrėti net kelis kartus, kol supras. Be to, namie mokiniai gali mokytis jiems patogiu laiku, kai yra tinkamai nusiteikę ir tam skirti tiek laiko, kiek reikia, pagal savo gabumus ir susidomėjimą.

Po mokymų kursų organizatoriai kvietė į turą po Florenciją. Aplankyta Uficių galerija – vienas žymiausių pasaulio muziejų, saugantis įspūdingą paveikslų kolekciją. Čia galima pamatyti ne tik Giotto, Simone Martini, bet ir kvapą gniaužiančius Leonardo da Vinci, Raffaello, Michelangelo, Caravaggio ir Botticelli šedevrus. Akademijos galerijoje, vienoje populiariausių muziejų Florencijoje, pamatėme Mikelandželo originalią „Dovydo“ statulą. Florencijos istorija užburianti, atmosfera labai skiriasi nuo santūrių lietuvių, o itališkų ledų gelato skonis nepamirštamas.

Šis leidinys (kūrinys) atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.

KETVIRTOJI DIENA

Projekto dalyvės kūrė interaktyvias užduotis (Quizzez, Quizlet, Kahoot, Socrative, Quizlet, Studystack). Kursų organizatoriai parengė intensyvius mokymus, kurių metu pateikė daug internetinių įrankių, mokymo/si aplinkų, motyvuojančių ir mokinius, ir mokytojus.

Oras nedžiugino, tad apsilankėme Florencijos pažiboje – katedroje Santa Maria del Fiore, taip pat žinomoje kaip Duomo. Katedros kupolas yra 91 m aukščio. 463 pakopos veda į kupolo viršūnę. Varpinė, statyta XIV a., yra 85 m aukščio. Santa Maria del Fiore – ketvirta pagal dydį katalikų bažnyčia pasaulyje. Katedros statybos prasidėjo 1296 metais pagal architekto Arnolfo di Cambio parengtą projektą ir turėjo iškilti čia stovėjusios Santa Reparata bažnyčios vietoje. Prabėgus daugiau nei šimtui metų, 1421-aisiais, pagrindinė katedros dalis buvo baigta – trūko tiktai kupolo. Šiam darbui atlikti paskelbtą konkursą laimėjo genialusis architektas Filippo Brunelleschi.

Šis leidinys (kūrinys) atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.

PENKTOJI DIENA

Paskutinę „Erasmus+“ mobilumo dieną aptarėme pagrindines kompetencijas, kūrėme atsisveikinimo atvirukus (Canva, rubric-maker.com, pics4learning), įsivertinome ir įvertinome kitų darbą. „Europass Teacher Academy“ organizuoti kursai suteikė daug naujų žinių, leido patobulinti profesines bei asmenines kompetencijas, pasitikrinti savo žinias ir kalbinius gebėjimus. Dalyviams įteikti kursų baigimo pažymėjimai.

Atsisveikinome ir su Florencija – nuostabiu miestu, sužavėjusiu itališka ekspresija, skoniais, kultūros paveldu. Ryt laukia visos dienos kelionė į San Džiminjaną, Sieną ir Čiantį.

Šis leidinys (kūrinys) atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.

ŠEŠTOJI DIENA

„Erasmus+“ KA1 mobilumo dalyviams „Europass Teacher Academy“ organizavo visos dienos ekskursiją po Toskanos regioną. Mums tai buvo tik pati pirmoji beveik 40 val. ir daugiau kaip 3500 km kelionės į namus stotelė. Viduramžių sienomis aptvertas, įkurtas 1203 m. Monteriggioni supa galinga 750 metrų ilgio tvirtovės siena, virš kurios kyla keturiolika bokštų. Ypatingą dėmesį patraukė pagrindinėje miesto aikštėje esanti Santa Maria Assunta bažnyčia, pastatyta romaninio-gotikinio stiliaus praėjus 10 metų po Monteriggioni įkūrimo.

UNESCO saugoma Siena – nedidelis miestelis, įsikūręs ant trijų kalvų netoli italų renesanso lopšiu vadinamos Florencijos. Tai miestas, kuriame sustojęs laikas: daugelis Sienos statinių mena XII-XIV amžius. Šis miestas Toskanos provincijoje buvo įkurtas kaip romėnų kolonija. XIII amžiuje atsirado miestelio “vizitinė” kortelė Piazza Del Campo – įspūdingo dydžio į devynias dalis padalyta, kriauklę ar išskleistą vėduoklę primenanti aikštė, į kurią turbūt veda visos Sienos gatvelės. Tai yra mėgstamiausia turistų vieta, kurioje visada vyko ir tebevyksta svarbiausi miesto renginiai. Pietavome Mazzarrini vyninėje – actas, vynas, medus, aliejus – tai šeimos verslas. Susipažinome su vyno rūšimis, sužinojome keletą šeimos kulinarinių paslapčių.

San Džiminjanas (it. San Gimignano) – UNESCO paveldo sąraše esantis miestelis komuna. Viduramžiais įkurtas miestelis garsus tuo, jog jame nėra nė vieno naujo pastato. Miestelį puošia aukšti bokštai, kuriuose seniau buvo laikomi prieskoniai (kadaise bokštų buvo 72) – turtingesniųjų San Džiminjano šeimų visuomeninio statuso simbolis. Čia paragavome pačių geriausių (A World Champion Gelato) pasaulyje ledų – jų paskanauti atvyksta įžymybės iš viso pasaulio.

Įspūdinga ekskursija, Toskanos skoniai, naktis oro uoste… Persėdimas Anglijoje… 8 val. Lekiame pusryčių į Kembridžą! Kembridžas (angl. Cambridge) – Anglijos miestas, kurį garsina nuo 13 a. veikiantis prestižinis Kembridžo universitetas. Nors turėjome tik kelias valandas, to pakako aplankyti žymiausias vietas, pasimėgauti rudeniška saule ir susipažinti su analogų neturinčia architektūra.

Šis leidinys (kūrinys) atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas